Simbologia d’identitats

Un dia el meu pare va desenterrar del traster la seva antiga Yashica FX-3. Des que me la va ensenyar, no m’he separat d’ella.

Per mi, disparar amb carret té quelcom d’especial: penso més abans d’apretar el botó. És per això que, al contrari que normalment em passa amb el digital, aquelles fotos les faig per algun motiu. No se ben bé quin, però totes tenen una raó de ser.

Soc una nostàlgica de les persones i els llocs. És per això que la majoria de vegades, les persones em recorden a un lloc o a una escena determinada i a l’inversa. Així, quan em poso a revisar l’arxiu, moltes vegades trobo que les fotografies d’indrets o objectes tenen relació directa amb les persones que he fotografiat prèvia o posteriorment. Ambdues fotos, el retratat i l’escenari, que aparenment no tenen res a veure, estan estretament relacionats en el meu imaginari. Constitueixen una simbologia de les identitats que conformen la meva vida i els meus records, ja sigui per les coses que he viscut amb aquella persona en l’escenari fotografiat, o perquè d’alguna manera més abstracta m’evoquen a ella. Ai, dolça nostàlgia.

Un día mi padre desenterró del trastero su antigua Yashica FX-3. Desde que me la enseñó, no me he separado de ella.

Para mi, disparar con carrete tiene algo especial: pienso más antes de apretar el botón. Es por eso que, al contrario que normalmente me pasa con el digital, aquellas fotos las hago por algún motivo. No se bien cual, pero todas tienen una razón de ser.

Soy una nostálgica de las personas y los lugares. Es por eso que la mayoría de veces, las personas me recuerdan a un lugar o a una escena determinada i viceversa. Así, cuando me pongo a revisar el archivo, muchas veces encuentro que las fotografías de lugares u objetos tienen relación directa con las personas que he fotografiado previa o posteriormente. Ambas fotos, el retratado y el escenario, que aparentemente no tienen nada que ver, están estrechamente relacionados en mi imaginario. Constituyen una simbología de identidades que conforman mi vida y mis recuerdos, ya sea por las cosas que he vivido con aquella persona en el escenario fotografiado, o porque de alguna forma más abstracta me evocan a ella. Ay, dulce nostalgia.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s